Пандемия кезеңінде коронавирустық инфекцияның таралуының алдын алу мақсатында қосымша білім беру ұйымдарында білім
беру процесін ұйымдастыру бойынша әдістемелік ұсынымдар
1. Жалпы ережелер
1. Осы әдістемелік ұсынымдар пандемия кезеңінде коронавирустық инфекцияның таралуыжағдайында мектептен тыс ұйымдардың қызметін тиімді ұйымдастыру мақсатында, сондай-ақ балалардың қосымша білім алу құқығын қамтамасыз ету үшін балаларға қосымша білім беру (бұдан әрі – БҚББ) ұйымдарының басшылары мен педагогтеріне көмек ретінде әзірленді.
2. БҚББ ұйымының басшысы пандемия кезеңінде білім беру процесін ұйымдастырудың барлық мәселелері бойынша білім алушыларды, педагогтерді, басқа да қызметкерлерді, ата-аналарды (заңды өкілдерді) қолжетімді байланыс түрлері, білім беру ұйымының интернет-ресурстары арқылы ақпараттандыруды қамтамасыз етеді.
3. БҚББ ұйымының басшысы білім алушылардың, педагогтердің және басқа да қызметкерлердің санитарлық-эпидемиологиялық салауаттылығын қамтамасыз ету, білім беру процесін ұйымдастыру бойынша шаралар қабылдайды, жоғары тұрған басқару органға және білім беру процесіне қатысушыларға қабылданған шаралар туралы шұғыл ақпарат береді.
4. БҚББ ұйымының әкімшілігі білім беру процесінің барлық қатысушыларымен:
әр адамның денсаулығын сақтау үшін жауапкершілігі және сақтық шаралары туралы;
телекоммуникациялық құралдар мен ақпараттық-коммуникациялық технологияларды қолдана отырып білім алушылармен жеке және (немесе) топтық жұмысты ұйымдастыру туралы түсіндіру жұмыстарын жүргізеді.
5. БҚББ ұйымының әкімшілігі білім беру процесін ұйымдастыру мәселелері мен басқа да мәселелер бойынша жоғары тұрған білім беру басқару органымен, басқа да мемлекеттік органдармен күн сайын байланыс жасайды.
2. БҚББ ұйымдарында білім беру процесін ұйымдастыру тәртібі
6. Білім беру процесін ұйымдастыру белгіленген оқу жүктемесіне, оқу жұмыс жоспарына, білім беру бағдарламаларына, сабақ кестесіне сәйкес жүзеге асырылады.
7. БҚББ ұйымдары телекоммуникациялық құралдарды және ақпараттық-коммуникациялық технологияларды қолдана отырып, оқытуды шеттетілген режимде қашықтықтан жүргізеді.
Қажет болған жағдайда білім беру процесінің кестесіне, білім беру бағдарламаларының мазмұнына оқытуды икемді ұйымдастыру нысанын құру қажеттілігінен туындаған түзетулер енгізіледі.
8. Оқу процесін ұйымдастыру үшін білім беру процесінің барлық қатысушыларына қолжетімді электрондық платформаларға және басқа да электрондық көздерге (видео-сабақтар, телевизиялық- сабақтары, жеке жұмыс, электронды журнал, курстар, чат-сабақтар, веб-сабақтар) кіруге мүмкіндік беріледі.
Google платформасы арнайы бағдарламалық жасақтаманы сатып алу және қызмет көрсету шығындарын талап етпейтін, қолданбаларға кіру веб-браузер терезесі арқылы алуға болады. Білім алушылармен педагогикалық қарым-қатынас жүйе бойынша құрылады: теория – тәжірибе – жеке білім беру бағыты бойынша жұмыс – баға.
Google Docs – бұл құжаттарды автоматты түрде сақтайтын, кестелер, презентациялар, фото және бейне материалдарды жасауға және өңдеуге болатын тегін қызмет, онда педагог өз тапсырмаларын, тестілерін және білім алушылар орындалған тапсырмаларын орналастырады, Google Docs өзі тексеріп, талдау жұмысын жасайды.
Яндекс.диск – бұл Яндекс серверлерінде файлдарды сақтауға, интернетке қосылған кез келген құрылғыдан дискідегі файлдармен жұмыс істеуге мүмкіндік беретін қызмет. Яндекс браузердің disk.yandex.ru адрестік жолында логин мен пароль енгізіледі. Яндекс.Диск платформасында құжаттарды, кестелерді және презентацияларды жасауға және өңдеуге болады.
Жоғарыда аталған бағдарламалар БҚББ ұйымдарының басшыларына қашықтықтан білім беру процесін бақылауды қамтамасыз етуге мүмкіндік береді.
3. БҚББ ұйымдарының білім беру процесіне қатысушылардың қызметі
9. БҚББ ұйымының басшысы мыналарды:
БҚББ ұйымының жұмыс жоспарын;
сабақ кестесін бекітеді;
ұйымның педагогтері мен өзге де қызметкерлерінің жұмысын ұйымдастырады;
скриншоттар, бейнежазбалар, хабарламалар және т.б. алу арқылы педагогтермен, білім алушылармен және олардың ата-аналарымен кері байланыс жүргізіп, білім беру үдерісін кестеге сәйкес ұйымдастыруға тұрақты мониторинг пен бақылауды жүзеге асырады;
жұмыс сапасын арттыруға бағытталған басқарушылық шешімдер қабылдайды.
10. Басшының орынбасарлары, бөлім меңгерушілері, әдіскерлер:
білім алушылардың білім беру бағдарламаларын меңгеруіне бағытталған шараларды әзірлеуді ұйымдастырады;
оқу материалдарын, оның ішінде электрондық оқу-әдістемелік кешендерді, электрондық білім беру ресурстарын қалыптастыру жөніндегі жұмысты ұйымдастырады;
сабақ кестесін құрастырады, оларды БҚББ ұйымының интернет-ресурстарында (сайт) орналастырылады;
педагогтермен бірге білім алушылардың білім беру қызметін ұйымдастыруды анықтайды: оқытудың әдістері мен тәсілдері, білім алушылардың тапсырмаларды алу мерзімдері және олардың орындалған жұмыстарды ұсынуы;
білім беру процесінің барлық қатысушыларын (педагогтерді, білім алушыларды, ата-аналарды (заңды өкілдерді), басқа да қызметкерлерді) жұмысты ұйымдастыру және оқыту нәтижесі туралы хабардар етуді жүзеге асырады;
ақпараттық-коммуникациялық технологияларды және телекоммуника-циялық құралдарды қолдана отырып, білім беру процесін ұйымдастыру барысында әдістемелік сүйемелдеуді жүзеге асырады;
бекітілген кестеге сәйкес педагогтердің қызметін және олармен кері байланысты ұйымдастырады;
педагогтердің оқу жүктемесін орындау бойынша жұмысты үйлестіреді;
білім беру ұйымының қызметін талдайды.
11. Педагогтер:
күнтізбелік-тақырыптық және жеке жоспарларды түзетеді;
веб-сайттарға, электронды кітапханаларға және т.б. сілтемелерді қолдана отырып, оқу материалдарын құрылымдауды жүзеге асырады;
балалардың қызығушылықтарын ескере отырып, қашықтықтан жұмыс істеу үшін жеке тапсырмалар әзірлейді;
қашықтықтан оқыту түріндегі жаңа формат туралы ақпаратты электрондық пошта, Aitu чат, WhatsApp-чаттар, Telegram-каналдар және т.б. арқылы білім алушылар мен олардың ата-аналарының (заңды өкілдері) назарына жеткізеді;
электрондық ресурстарда оңтайлы және әр түрлі жұмыс түрлерін (бейнесабақтар, дербес жұмыс, қашықтытан байқаулар, чат-сабақтар, веб-сабақтар, мұражайларға, театрларға, көрмелергежәне т.б. виртуалды қатысу), қолжетімді ақпараттық-коммуникациялық технологияларды қолдана отырып, БҚББ педагогтері мен білім алушылар арасында интерактивті өзара іс-әрекетті қамтамасыз етеді;
бекітілген оқу кестесіне сәйкес қашықтан сабақтар өткізеді, дербес жұмысқа бақылау жасайды;
білім алушыларға, оның ішінде ерекше білім берілуіне қажеттілігі бар балаларға жеке кеңес өткізеді.
тапсырмалардың орындалуын бақылайды;
12. Білім алушы:
педагогтермен кесте бойынша байланыста болады;
қолжетімді байланыс құралдары арқылы сабақ кестесімен, тақырыптарымен, мазмұнымен танысады;
кестеге сәйкес білім алушының жеке кабинетіне (бар болса) өз бетімен оқу мақсатында оқу материалын алу үшін электронды поштаға және басқа да байланыс жүйелері мен технологияларына кіреді;
тапсырмаларды өз бетінше орындайды, педагогтердің талаптарына сәйкес орындалған тапсырмаларды қолжетімді байланыс құралдары (электронды пошта, Aitu чат,WhatsApp-чатжәне т.б.) арқылы сканерлеу (немесе фото) арқылы педагогке ұсынады;
тапсырмаларды орындау кезінде өзін-өзі бақылау қағидаларын сақтайды.
13. Білім алушылардың ата-аналары (заңды өкілдері):
жұмыс кестесімен, сабақ кестесімен танысады;
мүмкіндігінше білім алушылардың тапсырмаларды орындауын бақылауды жүзеге асырады;
педагогтермен, топ басшыларымен байланыста болады;
оқыту үшін жағдай жасайды.
14. Қосымша білім беру педагогтері өз жұмысында түрлі интернет-дереккөздерді пайдалана алады. Мысалы:
1) Тұңғыш Президент Кітапханасы –
https://nur-sultan3d.kz/art/museum/nationalmuseum.html;
2) Ұлттық өнер галереясы - Вашингтон https://www.nga.gov/index.html;
3) Қазақстанның орталық мемлекеттік мұражайы -
http://www.csmrk.kz/index.php/mnu-exposition/mnu-virtual-obzor ;
4) Семей қаласындағы Абай Құнанбаев мұражайы -
http://www.3dsemey.kz/Virtyal?id=138&lang=ru;
5) Ұлттық Мұражай -
https://www.tourister.ru/world/asia/kazakhstan/city/astana/museum/24078 ;
6) Пинакотека Брера - Милан https://pinacotecabrera.org/;
7) Уффици - Флоренция Галереясы https://www.uffizi.it/mostre-virtuali;
8) Ватикан Мұражайы - Рим
http://www.museivaticani.va/content/museivaticani/it/collezioni/catalogo-online.html;
9) Археологиялық мұражайы - Афины
https://www.namuseum.gr/en/collections/;
10) Прадо - Мадрид https://www.museodelprado.es/en/the-collection/art-works;
11) Лувр - Париж https://www.louvre.fr/en/visites-en-ligne;
12) Британ мұражайы - Лондон https://www.britishmuseum.org/collection;
13) Метрополитен мұражайы - Нью-Йорк
https://artsandculture.google.com/explore;
14) Эрмитаж - Санкт-Петербург https://bit.ly/3cJHdnj;
15) бейнесабақ: «Экскурсовод портфелін жинау», «Туристік жорықтарға арналған жеке және топтық жабдықтарды таңдау», «Бағдарлаушы спортшыларды дайындау», «Туристік тораптардың түрлері», «Бөлме өсімдіктерін өсірудің вегетативтік тәсілдері», «Құрғақ жапырақтар мен гүлдерден жасалған тегіс композиция», «Жеміс-жидектер мен көкөністер құрамындағы С дәруменін анықтау» - https://www.ziyatker.org/122;
16) виртуалды экскурсиялар: Ижевск қ. Балалар хайуанаттар бағы -
http://udm-zoo.ru/Zoo_3dtour/3dtour_zoo.html, Қырым Сафари - http://park-taigan.ru/wp-content/uploads/tour/taigan.html;
Балалар хайуанаттар бағы -
https://www.youtube.com/channel/UCmvjARDhwmZ6Ke2MCFfle6g;
The TemerBoy -
https://www.youtube.com/channel/UC6j3uG9Gb6gVsYAFUUoC2EA;
17) техникалық шығармашылық және робототехника бойынша бейне сабақтар -
https://www.youtube.com/channel/UCZRmfTmR24k4LXQtJrnFAhA,https://www.youtube.com/user/shogun13371337;
https://www.youtube.com/playlist?list=PL0lO_mIqDDFW5h4vGzizQDcsqK3nxjvy_
18) Қазақстан белгілі мұражайлары –
19) Қазақстанның мамандандырылған мұражайлары –
https://www.tripadvisor.ru/Attractions-g293943-Activities-c49-Kazakhstan.html
https://pandaland.kz/articles/semya/semejnyj-dosug/muzei-kotorye-stoit-pokazat-detyam
https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:National_Museum_of_the_Republic_of_Kazakhstan
https://olke.kz/kaz/struktura-muzeya/filialy/oblastnoj-istoriko-kraevedcheskij-muzej
https://www.zhambyl.gov.kz/kz/news/muzei/47
https://www.tourister.ru/world/asia/kazakhstan/museum
20) Online ресурстар.
Жобалық қызметке негізделген STEM пәндерді зерделеуге арналған платформалар.
http://platform.stem-academia.com/
https://www.instructables.com/id/100-STEAM-Projects-for-Educators/
https://melscience.com/RU-ru/experiments/
3Д модельдеуді және робот техникасын зерделеу үшін платформалар.
4. Балаларға қосымша білім беру ұйымдары
қызметінің бағыттары және түрлері
15. БҚББ үйірмелерінің 178 түрлері бойынша жұмысты қашықтықтан ұйымдастыруға болады.Қызметтің кейбір түрлері «педагог – бала» тура байланысын талап етеді. Осыған байланысты үйірмелердің 41 түрі бойынша қашықтықтан жұмысты ұйымдастыруға қиын болады.
Білім беруді басқару органдарына және мектептен тыс қосымша білім беру ұйымдарына мыналар ұсынылады:
қашықтықтан оқыту үшін ресурстар жасау: бағдарламалық қамтамасыз етуді дайындау, платформаларға қосу, бейімделген жоспарлар, бағдарламалар, кесте және басқаларды әзірлеу;
қашықтықтан сабақтар өткізу үшін БҚББ педагогтеріне ақпараттық технологияларды оқытуды ұйымдастыру.
№ |
№ |
Қашықтықтан жүргізуге болатын үйірмелер |
№ |
Қашықтықтан жүргізуге болмайтын үйірмелер |
Ғылыми-техникалық бағыт |
||||
1 |
1 |
Бастапқы техникалық үлгілеу |
|
|
2 |
2 |
Авиаүлгілеу |
|
|
3 |
3 |
Автоүлгілеу |
|
|
4 |
4 |
Кемеүлгілеу |
|
|
5 |
5 |
Зымыран үлгілеу |
|
|
6 |
|
|
1 |
Робот техникасы |
7 |
|
|
2 |
Космонавтика |
8 |
6 |
3Д үлгілеу |
|
|
9 |
7 |
Компьютерлік графика |
|
|
10 |
8 |
Машина жасау |
|
|
11 |
|
|
3 |
Ғарыштық радиобайланыс |
12 |
9 |
Радиотехника |
|
|
13 |
10 |
Мотоцикл спорты |
|
|
14 |
|
|
4 |
Картинг |
15 |
11 |
Есептеу техникасы |
|
|
16 |
12 |
Ақпараттық технологиялар |
|
|
17 |
13 |
Стендтік үлгілеу |
|
|
18 |
14 |
Үлгілеу |
|
|
19 |
|
|
5 |
Трассалық үлгілеу |
20 |
|
|
6 |
Яхтинг |
21 |
|
|
7 |
Атқыштар спорты |
22 |
|
|
8 |
Спорттық радиопеленгация |
23 |
15 |
Инженерлік жобалау негіздері |
|
|
24 |
16 |
Робот техникалық және мехатрондық жүйелерді инженерлік жобалау негіздері |
|
|
25 |
17 |
Техникалық әскери-тарихи үлгілеу |
|
|
26 |
18 |
Техникалық спорт түрлері |
|
|
27 |
|
|
9 |
Фотосурет |
28 |
19 |
Өнертапқыштық және рационализаторлық |
|
|
29 |
20 |
Радиоспорт |
|
|
30 |
21 |
Техникалық дизайн |
|
|
31 |
22 |
Радиоэлектроника |
|
|
32 |
23 |
Құрастыру |
|
|
33 |
24 |
|
|
|
34 |
25 |
Информатика |
|
|
35 |
26 |
Инженерлік-техникалық қызмет |
|
|
36 |
27 |
Медиа шығармашылық |
|
|
37 |
28 |
Компьютерлік дизайн |
|
|
38 |
29 |
Киновидео шығармашылық |
|
|
39 |
30 |
Желкенді ісі |
|
|
40 |
31 |
Электротехника |
|
|
41 |
32 |
Химия-техникалық бағдарламалау |
|
|
42 |
33 |
Лего-құрастыру |
|
|
43 |
34 |
Спорттық радио үлгілеу |
|
|
44 |
35 |
Авто ісі негіздері |
|
|
45 |
36 |
Сәулеттік үлгілеу |
|
|
46 |
|
Жарнама өнері |
|
|
47 |
37 |
|
10 |
Телестудия |
48 |
38 |
Компьютерлік графика |
|
|
49 |
39 |
Техникалық бағдарламалау |
|
|
50 |
40 |
Техникалық квиллинг |
|
|
51 |
41 |
Әскери техниканы үлгілеу |
|
|
52 |
42 |
Ғылыми зерттеу негіздері |
|
|
53 |
43 |
Шағын су көліктерін үлгілеу |
|
|
54 |
44 |
Аэроғарыштық білім беру және үлгілеу |
|
|
55 |
45 |
Ғарыштық ғылым |
|
|
56 |
46 |
Рендеринг – құру проекцияларына сәйкес таңдалған физикалық үлгілеу |
|
|
57 |
47 |
Парашютпен ұшуға дайындық |
|
|
58 |
48 |
Мультипликация |
|
|
59 |
|
|
11 |
Құм графика/ анимация |
Туристік-өлкетану бағыты |
||||
60 |
|
|
12 |
Тау туризмі |
61 |
|
|
13 |
Су туризмі |
62 |
49 |
Жаяу туризм |
|
|
63 |
|
|
14 |
Скалолазание |
64 |
50 |
Спорттық бағдарлану |
|
|
65 |
|
|
15 |
Спелеотуризм |
66 |
|
|
16 |
Велотуризм |
67 |
|
|
17 |
Шаңғы туризмі |
68 |
|
|
18 |
|
69 |
|
|
19 |
Экологиялық туризм |
70 |
51 |
Өлкетану |
|
|
71 |
52 |
Туристік серуен |
|
|
72 |
53 |
Жорық |
|
|
73 |
54 |
Экспедициялар |
|
|
74 |
|
|
20 |
Туристік лагерь |
75 |
55 |
Этнографиялық, ауыл туризмі |
|
|
76 |
56 |
Ғылыми туризм |
|
|
77 |
|
|
21 |
Өзенмен ағу |
78 |
|
|
22 |
Рафтинг |
79 |
57 |
Мәдени-танымдық туризм |
|
|
Экология-биологиялық бағыт |
||||
80 |
58 |
Экология |
|
|
81 |
59 |
Орнитология |
|
|
82 |
60 |
Балық аулау |
|
|
83 |
61 |
Гүл өсіру |
|
|
84 |
62 |
Флористика |
|
|
85 |
63 |
Зоология (флора, түрлік құрамы, рационы) |
|
|
86 |
64 |
Анималистика |
|
|
87 |
65 |
Энтомология |
|
|
88 |
66 |
Өсімдік шаруашылығы |
|
|
89 |
67 |
Генетика |
|
|
90 |
68 |
Дендрология |
|
|
91 |
69 |
Бақ өсіру |
|
|
92 |
70 |
Мал шаруашылығы |
|
|
93 |
71 |
Аквапоника |
|
|
94 |
72 |
Көкөніс өсірушілік |
|
|
95 |
73 |
Қоян өсіру шаруашылығы |
|
|
96 |
74 |
Иппотерапия |
|
|
97 |
75 |
Геобионтика |
|
|
98 |
76 |
Ветеринария |
|
|
99 |
77 |
Бионика |
|
|
100 |
78 |
Геология |
|
|
101 |
79 |
Гидробиология |
|
|
102 |
80 |
Ландшафттану |
|
|
103 |
81 |
Ароматерапия |
|
|
104 |
82 |
Хромотерапия |
|
|
105 |
83 |
Гарденотерапия |
|
|
106 |
84 |
Анималтерапия |
|
|
Музыкалық бағыт |
||||
107 |
85 |
Ішекті: скрипка |
|
|
108 |
86 |
Альт |
|
|
109 |
87 |
Виолончель |
|
|
110 |
88 |
Қазақ халық аспаптары: Домбра |
|
|
111 |
89 |
Қобыз |
|
|
112 |
90 |
Қылқобыз |
|
|
113 |
91 |
Жетіген |
|
|
114 |
92 |
Сазсырнай |
|
|
115 |
93 |
Шертер |
|
|
116 |
94 |
Сыбызғы |
|
|
117 |
95 |
Дауылпаз |
|
|
118 |
96 |
Шаңқобыз |
|
|
119 |
97 |
Орыс халық аспаптары:домра |
|
|
120 |
98 |
Балалайка |
|
|
121 |
99 |
Гитара |
|
|
122 |
100 |
Баян |
|
|
123 |
101 |
Аккордеон |
|
|
124 |
102 |
Үрмелі: флейта |
|
|
125 |
103 |
Валторна |
|
|
126 |
104 |
Гобой |
|
|
127 |
105 |
Фагот |
|
|
128 |
106 |
Саксофон |
|
|
129 |
107 |
Труба |
|
|
130 |
108 |
Тромбон |
|
|
131 |
109 |
Кларнет |
|
|
132 |
110 |
Соққы құралдары: үлкен және кіші барабандар |
|
|
133 |
111 |
Үшбұрыш |
|
|
134 |
112 |
Тарелке |
|
|
135 |
113 |
Бубен |
|
|
136 |
114 |
Кастаньеты |
|
|
137 |
115 |
Литавры |
|
|
138 |
116 |
Ксилофон |
|
|
139 |
117 |
Вибрафон |
|
|
140 |
118 |
Қоңырау және басқа да бірқатар |
|
|
141 |
119 |
Клавиштық фортепиано |
|
|
142 |
120 |
Жеке академиялық ән айту |
|
|
143 |
121 |
Дәстүрлі ән айту |
|
|
144 |
122 |
Эстрадалық вокал |
|
|
145 |
123 |
Халықтық ән айту |
|
|
146 |
124 |
эстрадалық-джаз ән айту |
|
|
147 |
125 |
Хор әні |
|
|
Көркем-эстетикалық бағыт |
||||
148 |
126 |
Сурет |
|
|
149 |
|
|
23 |
Көзі көрмейтін балаларға арналған бейнелеу өнері студиясы |
150 |
127 |
Кескіндеме |
|
|
151 |
128 |
Мүсін |
|
|
152 |
129 |
Компьютерлік графика және дизайн |
|
|
153 |
130 |
Батик |
|
|
154 |
|
|
24 |
Суық батик, ыстық батик |
155 |
131 |
Гобелен |
|
|
156 |
132 |
Жіпті графика |
|
|
157 |
133 |
Шілтер өрімі |
|
|
158 |
134 |
Таспен көркем ою |
|
|
159 |
135 |
Ағашты көркем кесу |
|
|
160 |
136 |
Сүйектен көркем ою |
|
|
161 |
|
|
25 |
Керамика, қыш ісі |
162 |
137 |
Мүсіндеу, керамикалық мүсіндеу |
|
|
163 |
138 |
Кестелеу |
|
|
164 |
139 |
Ілгекпен, арқаумен тоқу |
|
|
165 |
140 |
Макраме |
|
|
166 |
141 |
Оригами. Қағаздан жасалған бұйымдар (гүлдер, құстар, жануарлар және т. б.) |
|
|
167 |
142 |
Икэбана. Табиғи материалдан жасалған бұйымдар |
|
|
168 |
143 |
Кілем тоқу |
|
|
169 |
144 |
Зергерлік өнер |
|
|
170 |
145 |
Ағашқа көркем сурет салу |
|
|
171 |
146 |
Металл бойынша көркем сурет салу |
|
|
172 |
147 |
Керамика бойынша көркем сурет салу |
|
|
173 |
148 |
Қағаздан көркем кесу. Аппликация |
|
|
174 |
149 |
Теріні көркем өңдеу |
|
|
175 |
150 |
Металды көркем өңдеу |
|
|
176 |
151 |
Пирография ағашқа, теріге, матаға күйдіру |
|
|
177 |
152 |
Шынымен жұмыс: витраж, витражды сурет салу, мозаика |
|
|
178 |
153 |
Бисер тоқу |
|
|
179 |
154 |
Пэчворк (құрақ тігу), декупаж (кесілген немесе үзілген бейненің көмегімен декорациялау техникасы), срапбукинг (қолөнер түрі-альбомдар мен кітапшалар-дың әр түрлі тіліктерінен жасау), point-to-point техникасындағы декор, квиллинг (қағаз айналдыру өнері), фелтинг (қоқыс тастайтын жүннен жасалған бұйымдар) |
|
|
180 |
155 |
Би элементтері (жеке) |
|
|
181 |
|
|
26 |
Би( топтық): классикалық |
182 |
|
|
27 |
Бал биі |
183 |
|
|
28 |
Халықтық-сахналық би |
184 |
|
|
29 |
Тарихи-тұрмыстық би |
185 |
|
|
30 |
Заманауи би |
186 |
156 |
Театр |
|
|
187 |
157 |
Қуыршақ театры |
|
|
188 |
158 |
Көлеңке театры |
|
|
189 |
|
|
31 |
Цирк өнері |
190 |
159 |
Кино өнері |
|
|
191 |
160 |
Көркем дизайн |
|
|
192 |
|
|
32 |
Эбру өнері |
193 |
161 |
Фотоөнер |
|
|
Әлеуметтік-педагогикалық бағыт |
||||
194 |
162 |
Журналистика |
|
|
195 |
|
|
33 |
Медиаорталық |
196 |
163 |
Балалар қоғамдық қозғалысы |
|
|
197 |
164 |
Мұражай педагогикасы |
|
|
198 |
165 |
Әскери-патриоттық клуб |
|
|
Спорттық бағыт |
||||
199 |
166 |
Греко-рим күресі |
|
|
200 |
167 |
Қазақ күресі |
|
|
201 |
168 |
Дзюдо |
|
|
202 |
169 |
Бокс |
|
|
203 |
170 |
Еркін күрес |
|
|
204 |
171 |
Қоян-қолтық ұрыс |
|
|
205 |
172 |
Годзю рю каратэ до |
|
|
206 |
173 |
Таэквондо |
|
|
207 |
174 |
Айкидо |
|
|
208 |
175 |
Футбол |
|
|
209 |
176 |
Баскетбол |
|
|
210 |
177 |
Шахмат |
|
|
211 |
178 |
Тоғыз құмалақ |
|
|
212 |
|
|
34 |
Гандбол |
213 |
|
|
35 |
Футбол |
214 |
|
|
36 |
Мини-футбол |
215 |
|
|
37 |
Волейбол |
216 |
|
|
38 |
Плавание |
217 |
|
|
39 |
Фигурное катание |
218 |
|
|
40 |
Хоккей |
219 |
|
|
41 |
Көркем гимнастика |